söndag 7 november 2010

Och så blev det lördag..........

................och nytt besök! Nu kom min vän sedan 25 år för att stanna ett dygn, vila från familjen, umgås med mig, prata massor, äta och dricka gott och uppleva Rörö i november.




Och fortfarande var vädrets makter på sitt allra bästa humör! Klockan hann bli ganska mycket innan vi kom iväg ut, men det var flera plusgrader och nästan vindstilla. Och gott om kläder hade vi ju på oss........Hamnen.........




................i strålande sol..........






Någon har tappat sin pälsmössa - undrar om det var för varmt i solen? Det var inte pälsmössedag i alla fall  - den saken är klar..........






Det hann börja mörkna ordentligt innan vi var tillbaka vid mitt hus igen. Solen var på väg ner och det var fantastiskt vackert! Tur att jag alltid har min kamera i fickan!




Trots en sen kväll (eller rättare sagt natt) var vi uppe tidigt för att hinna med ytterligare en tur innan det var dags att lämna Rörö och återvända till storstan (inte jag förstås - jag åker bara dit när jag måste!) Jag måste ju hinna visa Apelvik och utsikten mot Marstrand! Och det var vindstilla, sol och för mycket kläder - fast inga pälsmössor dock! Hela Rörö verkade vara utomhus idag, inklusive sommargäster. Jag har nog inte sett så mycket folk ute sedan augusti någon gång.  Men visst ja - det är ju novemberlov, så alla var väl ute för att se till sina hus och njuta av osannolikt fina dagar!

Min hellediga vecka börjar lida mot sitt slut (vilket underbart schema jag har - i alla fall just precis nu!) även om jag faktiskt inte ska jobba förrän på tisdag kväll igen. Men den har verkligen varit innehållsrik, med efterlängtade besök! Och oj, så mycket jag har gått! Säkert flera mil! Fantastiskt - massor av frisk luft och kondition på köpet! Någon mer som vill komma och hälsa på kanske??? Jag kan gå hur länge som helst, och jag kan säkert bli en utmärkt guide så småningom dessutom. Kanske något att fundera på när pensionen närmar sig - lite guidejobb på ställen där jag själv älskar att vara - Rörö och Thailand............




3 kommentarer:

  1. Ja, du är en riktig friskus...i morgon får du gärna guida mig om du vill, så bjuder jag på kaffe och nybakad kanelbulle!

    SvaraRadera
  2. Ser inte alls ut som november, sen jätteskönt ut!

    SvaraRadera