lördag 20 november 2010

Vilket hundliv!



Så här bra kan man ha det om man är tax i Dalslandsskogarna och trött efter jakten! Att slumra framför braskaminen är inte fel tycker alla tre generationerna - Ninja, Flisan, Greta och Grizzly! Hur de klarar av att ligga där och sova förstår jag inte - det är väldigt varmt, även om man inte har päls............




Men till slut har ett par taxar fått nog och förflyttar sig till hundsängen för att sussa vidare.........




Jess, som är bordercollie, vill hellre titta på TV än sova! Men han gillar inte Idol, han tycker bäst om djurprogram eller tecknad film!




Så han går och sätter sig vid datorn och tittar uppfordrande på närmaste människa: "Kan du sätta på något bra åt mig? Kosläpp till exempel!"




Detta är alldeles sant! Jess älskar att titta på TV, eller datorn! Han kan sitta där hur länge som helst, och blir störtsur om man byter kanal eller stänger av när han tittar på något bra, som det här - alldeles levande kossor!

Med sådana här djur i familjen behöver jag inte skaffa varken hund eller katt själv! Det är bara att ta en tur till Dalsland och njuta av de som redan finns. Och hemma har jag ju mina små kompisar!







4 kommentarer:

  1. Vilka härliga hundbilder! :) Ingen kan väl njuta av nuet som en hund? :)

    SvaraRadera
  2. Gud så mysigt ni har det med alla goa hundar...jag skulle velat vara med...

    SvaraRadera
  3. Jamen, det är ju bara underbaaaart. Taxen är ju min absoluta favorithund(ras) såååå fina. Fast Jess verkar vara en ytterst intelligent varelse. Puss på alla söta taxar/Susanna

    SvaraRadera
  4. Madelene: Så sant!

    Monica: Du kanske ska följa med nästa gång?

    Susanna: De är underbara! Och Jess är en stjärna! Jag har pussat alla från dig!

    SvaraRadera