tisdag 2 november 2010

Att blogga.........

..........är roligt! Det kan hända en massa saker som man inte förutsett. Inte minst får man en massa nya, trevliga kontakter. Igår fick jag en sådan, Doris. Hon hade lyckats organisera så att ett stort antal galgar från Annikas projekt i Bangkok hade tagit sig hela vägen till Sverige i en vanlig (nåja, 40-kilos!) packning! Inte illa! Och tullen blundade eller något............
Nåväl, jag ville gärna köpa några av dessa fantastiska galgar, så Doris och jag gjorde upp om tid och plats via mail och telefon. Jag fick mina galgar, och dessutom te, mackor och en väldigt trevlig pratstund. Vi gör nog om det......Och jag gissar att fler vill köpa när de ser mina galgar, så Doris och jag ses nog snart igen!

Sedan var det jobbnatt! Men när jag kom hem i morse packade jag upp mina fina galgar och försökte bestämma mig för vilka jag skulle ge bort och vilka jag skulle behålla själv. Ett set med "lyxgalgar" kom jag över - vackra som  tavlor! Så det var precis vad de fick bli!




Mitt barnbarns 2-årsklänning (13 år gammal!)




Vintageklänning på vintagegalge



Fina, eller hur?  Jag har lite svårt att ge bort dem jag köpt, men Monica fick i alla fall välja ett set. Resten behåller jag kanske..................Det kommer mera..................


4 kommentarer:

  1. Snygga galgar! Kan förstå att du blev kär i dem! :)

    SvaraRadera
  2. De passade ju perfect nästan synd att hänga in i en garderob? Jag som funderar på att göra speciella barnklädersgalgar tycker att dessa går fint att använda till små plagg också....så det kanske inte behövs.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för galgarna...riktigt fina och roliga att äga...ingen mer som har sådana vad jag vet....Kram

    SvaraRadera
  4. Va roligt att galgarna sprids över världen! Dom är väldigt snygga.

    SvaraRadera