söndag 31 oktober 2010

Sköna söndag!

Och inte hade jag någon koll på att vi skulle ställa om klockan till vintertid i natt! Det blev jag varse när jag kom till jobbet igår kväll. Det innebar alltså att jag fick jobba en timma längre än vanligt, och den timman var LÅNG! Tur att jag får betalt för den i alla fall............
Nu är det i alla fall gjort, och inte blev det mycket sömn när jag äntligen kom hem vid 10-tiden. Jag behövde luft mer än sömn kände jag. 10 plusgrader, svag vind och mulet - det fick bli en promenad!




På vägen träffade jag "rörösystrarna" och alla deras hundar. Olga var lycklig att se mig som vanligt, trots att mina fickor var tomma idag - inget hundgodis! Jag tror att hon gillar mig lite.........




Vi gick ner till Apelvik i sakta mak och tittade på alla fantastiska hus på vägen. Där nere skulle jag kunna bo - lugnt och stilla och en sanslöst vacker utsikt. Fast alla systrarna tyckte att det var alldeles FÖR lugnt! Lite långt till färjan kanske, men det är nyttigt att gå, och det finns ju alltid cykel. Och bil, men det är inte aktuellt att använda på Rörö, utom när man ska till stan förstås!



Ett naturens under såg vi också - ett träd som hade blåst ner men fortfarande levde. Tänk om människor vore lika livskraftiga! Fast det är vi kanske..........

Tur för mig att jag har datakunniga vänner! Jag har blivit inspirerad att förnya min blogg lite, och idag kom Monica till min hjälp. Hon har mer tid att sitta och testa  och lära sig nya saker, pensionär som hon är! Dessutom har hon nog lite mer känsla än jag för det här med datavärlden.........
I alla fall ser min blogg plötsligt annorlunda ut, och jag känner mig riktigt nöjd med det nya utseendet. Nu är ju bara frågan: Ska jag byta namn också? (På bloggen - inte på mig själv!) Jag får fundera lite på det................


Ett litet tillägg: Flera har undrat över vad som händer när vi går över till sommartid igen - får man en timmas avdrag då? Nej, det får man inte! Jag vet inte om jag jobbar då, men eftersom jag jobbar varannan helg är ju chansen 50 - 50...........












5 kommentarer:

  1. Skön design på bloggen! :)
    OH, inte kul att jobba denna natt när det blir en timme extra!! Får man avdrag om man jobbar den natt som har en timme mindre??

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul att läsa din blogg! Och snart finns det ju en hund till i huset som säkert kommer gilla dig med, speciellt om du har hundgodis i fickorna titt som tätt! ;)

    SvaraRadera
  3. Vi väntar på dig och turen till Et i morgon, oavsett väder...eller hur?

    SvaraRadera
  4. Den här bloggen är alltid intressant.

    SvaraRadera