måndag 25 oktober 2010

Årsmöte i Vinterhatarklubben!



Äntligen var det då dags för årsmöte - lite sent på året, men ibland är det svårt att få till en helg som passar alla! Den här gången blev vi bara 5 av 14 medlemmar, men ett järngäng av pantertanter! Influensor och små barn stoppade våra yngre medlemmar.........
Ett helt hus hade vi för oss själva - i Håverud i Dalsland, alldeles bredvid akvedukten! Så vackert var det! (Fler bilder kommer så småningom.......)



En skål i champagne..........




Förrätt......Haloumi med diverse tillbehör........




Huvudrätten på gång - apelsinmarinerad fläskfilé med potatisgratäng.........




Och Tiramisu till dessert!




Trerättersmiddagar ska det vara! Som vanligt var middagen, som vi avnjöt tillsammans med gott vin, mycket uppskattad! Men vi åt faktiskt inte bara! Vi hade ett långt och innehållsrikt årsmöte där strategier för att överleva kommande vinter drogs upp. Vi valde in medlem nummer 15, så nu är vi fulltaliga! Men VCO - Vinterhatarnas Centralorganisation - är på G, så förtvivla inte!

För er som är nyfikna - läs mer om Vinterhatarklubben här!


5 kommentarer:

  1. Är man automatmedlem när man som jag redan flytt från vinter för länge sedan?

    SvaraRadera
  2. Hihi!! Vad kul!! Det är nog många som håller med klubbens åsikt..

    SvaraRadera
  3. Det där med en god 3-rätterssupé gillar jag skarpt...och vintern är jag mindre förtjust i...räcker det för medlemsskap?

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Fantastiska mat bilder. Jag saknade er och hostade mig genom lördagen. Jag vet att ni pantertanter skålade för oss (yngre) men jag hade behövt er peppning inför den förhatliga :::::::. Jag får komma ut till dig med en dunk vin och Ginger Gino.
    Kram Kikki

    SvaraRadera
  5. Britt-Marie: Jag ska föreslå dig som hedersmedlem och mentor!
    Madelene: Det tror jag också....
    Monica: Nu är vi fulltaliga! Så du får vänta! Och man kan inte bara vara mindre förtjust - man måste verkligen hata...
    Kikki: Vi peppade på avstånd! Välkommen!

    SvaraRadera