fredag 26 augusti 2011

Funderingar på morgonen


Kan inte sova mera. Klockan 4 vaknade jag idag, och helt omöjligt var det att somna om. Så vad gör man? Jo, man går upp, sätter sig på uteplatsen, tänder ett ljus och filosoferar lite. 
Det är fortfarande mörkt, även om man kan ana att dagen är på gång - det börjar ljusna en aning i öster. Det är varmt - 17 grader - helt vindstilla, lite fuktigt i luften och alldeles, alldeles tyst. Inte ens måsarna har vaknat ännu. Det känns som att vara helt ensam i världen! Man borde nog gå upp så här tidigt lite oftare - det är faktiskt alldeles, alldeles underbart!



Gårdagen blev intensiv! Tommy och jag tog bil med kärra till IKEA tillsammans med våra listor på nödvändigheter. Det gick helt fantastiskt bra - vi hittade allt vi behövde, snabbt och lätt, och lyckades låta bli att falla för frestelsen att köpa en massa extra bra-att-ha-grejor. Fast lite värmeljus slank med förstås, men det får väl faktiskt räknas till nödvändigheterna, nu när mörkret börjar komma mer och mer. Väldigt nöjda var vi, båda två, när vi kom hem vid 17-tiden. Och nu har jag en ny säng - en rätt stor och dyr investering, men nödvändig! Ännu så länge ligger den kvar i kärran och väntar på att få plats i min lilla lya..........



På väg hem..........Så otroligt vackert! Jag säger det igen: Vad vi har det bra som får bo härute!
Och vilken resa hela livet är! Nu börjar ett nytt kapitel..........

Nu har klockan blivit över 6, och det börjar ljusna på allvar. Men jag tror att jag struntar i att sätta på TV:n, titta på nyheter och höra om allt elände i världen. Bara en stund till vill jag njuta av stillheten och friden...........




3 kommentarer:

  1. HÄRLIGT! VET DU DITT INLÄGG ANDAS ANDRUM.

    LYCKA TILL I DITT NYA HEM!
    KRAM INGELA

    SvaraRadera
  2. Underbart :-) Lycka till i nya lyan/kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Fint alla dygnets timmar...det är Rörö det!

    SvaraRadera