lördag 27 augusti 2011

Att skiljas..........


........är att dö en smula var det någon vis person som sade. Nåja - inte dör jag inte, men nog kändes det lite vemodigt att traska ner till det "gamla" huset där jag bott ett år och trivts så bra! Men nu var det dags att ta avsked med fest tillsammans med grannarna! Grillkväll, knytkalas, och avskedsfest för min del och inflyttningsfest för Tommy! 
Grillarna - tre stycken - brinner för fullt!



Vädrets makter var definitivt på vår sida! 22 grader och sol - inte illa! Och får man tro väderleksrapporterna så var det här den sista sommardagen......... Fast jag hoppas på några till!
I stort sett alla i de två gamla skolhusen samlades på gården och grillade tillsammans. Kött, fiskspett, klyftpotatis, sallader, kryddsmör och olika såser fyllde bordet.



Eva och Åke - väntar på plats vid grillen. Ett glas vin så länge.........



Men till slut hade alla mat! Och gott var det!



Det tyckte barnen också - Alexander och Izabelle.



Ingen fest på den här gården är fullständig utan en omgång kubb! Här ser vi det förlorande laget......Men snygg stil dock!



Fast Evas kast träffade den pjäs som absolut inte får träffas - två gånger dessutom! Munterheten var  väldigt stor - särskilt hos oss i det vinnande laget! Men det bjöd Eva på..........
Förresten - gissa vem som först slog ner en av motståndarnas pjäser? JAG! Det tyckte jag faktiskt var en värdig avslutning på ett års boende i gamla skolan!



Kvällen var ljummen och sammetsmjuk. Men framemot 22-tiden blev myggen lite väl svåra, så vi flyttade in bord, stolar och oss själva i källarlokalen. Riktigt mysigt om man bortser från lysrörsljuset - men vad spelar det för roll? 
Barnen hängde i ganska länge, men här började nog Iza bli lite trött. Och jag, som började dagen klockan 4 på morgonen, kände också att det var dags att gå hem och inviga den nya sängen. 



En väldigt trevlig kväll var det! Tack, alla gamla grannar, för initiativet! Och faktiskt pratas det redan om kräftskiva snart..........Och då får även f.d. hyresgäster vara med!

Och så lämnar jag gamla lägenheten i gamla huset och ser fram emot nya äventyr i nya lägenheten i nya huset!


5 kommentarer:

  1. Så trevligt ni har det på RRRRörö!
    Kram/Doris

    SvaraRadera
  2. Trevligt :-) Måste komma o hälsa på i nya lyan! Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Tur vi hann komma på besök. Nu måste vi komma till nya lyan också - så småningom. Kram1

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Anne-Marie!

    Lite vemodigt då allt har lagt sig och man har tid att tänka efter. Jag tänker att det är bra att göra ett snyggt avslut innan man börjar det nya så en så trevlig fest som ni verkar ha haft verkar pricken över i:et!

    Kram Ingela

    SvaraRadera