onsdag 24 augusti 2011

Glimtar


......från de senaste dagarna. Från kaos till hyfsat kallar jag det.........



Hemma hos Tommy pågick igår operation "rensa ut och slänga". Där hade Tommy god hjälp av storasyster Monica. Hon är en obarmhärtig rensare!



En stund på min uteplats med en dyrkande Moa i famnen. Tommy var väl måttligt road av Moas pussar.........



Monica hittade genast sin favoritplats i mitt nya hem. Jaha, inte heller här får man ha den bekväma stolen ifred...........
Och nu börjar det likna något..........Jag har fått det mesta på plats!




Min brevlåda......Finns det ingen brevlåda till tidningen får man vara lite kreativ!



Parkeringsplatser har jag både till det stora fordonet



..........och det lilla!



Och höstastrar till uteplatsen köpte jag idag! Nu börjar finliret - det roligaste av alltihop. I ärlighetens namn är väl inte resten av flytten så himla rolig - mest slitsam faktiskt. Jag känner mig som om jag hade blivit överkörd av en ångvält - ont överallt, och blåmärken på de mest osannolika ställen. (Don´t worry - jag ska inte ta några bilder på blåmärkena, även om det kunde ha blivit ett rätt intressant inlägg...........)
Men fortfarande återstår en del. Så i morgon blir det en tur till IKEA - jag behöver en ny säng, och Tommy har en lista på diverse nödvändigheter. Och så kommer vi väl hem med en del andra bra-att-ha-saker............

5 kommentarer:

  1. Känns som om jag måste hälsa på inom en snar framtid... Måste bara klara av Resö först om jag får för mina underbara mostrar:) grattis till nya lyan! Fick chilin flytta med?/Son

    SvaraRadera
  2. Så skönt att vara nästan klar!! Alltid kul att piffa det sista med hjälp av ett ikeabesök..

    SvaraRadera
  3. Köp inte med er hela IKEA hem...man blir lätt frestad till mer än vad man tänkt...

    SvaraRadera
  4. Åh, det ser ut att arta sig kanon! Ikea ovanpå det när du nu ser vad som behövs och får plats. Kanon! Lycka till ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Grattis till att ha börjat komma i ordning! Undrar också om du fick med dig chilin och alla andra växter..
    Nu är det dags att säga LYCKA, LYCKA i ditt nya hem!

    SvaraRadera