onsdag 31 augusti 2011

Idag tar den slut -


- sommaren! Sista augusti, och den sista dagen på den sista sommarmånaden. Allt enligt almanackan, förstås, för jag hoppas på fina dagar ett bra tag till. Men visst är både havet och de små dammarna i bergen alldeles ovanligt mycket blå,



och vattnet är alldeles ovanligt kristallklart,



och luften är alldeles ovanligt klar och frisk! Nog känns det som om hösten är på ingång alltid!



Och jag tycker om hösten, i alla fall när det ser ut så här! Och snart börjar löven skifta färg, och det blir fantastiskt vackert, men samtidigt vemodigt, för det betyder att vintern närmar sig. Och om vintern tycker jag inte! Men det tar jag konsekvenserna av, och flyr till varmare och ljusare trakter i februari! Och nästa höst, någonstans där löven har fallit, tänker jag förverkliga andra halvan av min dröm!( Den första halvan har jag redan nått, ju!)



Men nu är nu, och ännu så länge är allt bara njutbart! Allt börjar mogna - även nyponen har blivit riktigt röda - så det börjar bli dags att gå ut och skörda och tillverka goda saker av både det ena och det andra. Vad kan man göra av nypon? Förutom nyponsoppa, som jag inte gillar sådär mycket.......Jag kommer nog på något!

2 kommentarer:

  1. Ja nu ska hösten avnjutas...säkert blir den lång ljum och fin. Sedan ett par korta vintermånader innan vi ger oss av till varmare trakter...låter väl inte så illa?

    SvaraRadera
  2. Idag har varit en härlig dag här... vädermässigt. Ser fram emot en liknande fredag, man kan ju bara hoppas. Härliga bilder du bjuder

    SvaraRadera