onsdag 27 juli 2011

Rörösommar igen!


Efter ett par dagars ihärdigt regnande kom solen och värmen tillbaka. Och nu hoppas jag att den stannar ett tag, för på lördag kommer Dalafolket - sonen med familj - och då önskar jag oss vackert väder! Och sådana här vyer över västsidan..........



Men innan dess ska jag klara en jobbnatt och i morgon en tur till Dalsland för att hälsa på min far - det var ett tag sedan nu. Och det gör inget om solen skiner över Ed också..........



Mitt strandfynd..........Någon som saknar en sax? 



Det blommar och blommar överallt, och nu väntar jag på björnbären. I helgen ska jag kolla hur långt de har kommit.........För det gäller att vara snabb om man ska hinna plocka några innan de försvinner!

2 kommentarer:

  1. Jag lovar att hålla tummar och tår så att vädret blir fint när Fredrik med familj kommer till ön på lördag...och naturligtvis så att du får fint väder i Ed oxå!

    SvaraRadera
  2. Nu hoppas jag ocks på att det blir så där lyckat som du önskar dig!

    Skönt att slippa regn för enstund. Vi hade en dag igår med kanonväder, idag skvalar det igen.

    Naturen ser verkligen annorlunda ut emot här. Man blir berest bara genom att göra beök i bloggvärlden.

    Få se vad vi finner på idag, det ser inte ut som om det blir något stranden.

    Snart har du ledigt! Skönt det förstår jag!

    Kram Ingela

    SvaraRadera