lördag 9 juli 2011

Jag vaktar..........


Ja, nu är jag kattvakt igen. Monica och Per-Erik stack iväg med husbil och hundar igår, mot Skåne och Öland. (Om det kan man läsa här.......) Och Mistel lämnades i min vård. Men idag när jag kom så var Mistel inne - det skulle hon inte vara! Hon skulle vara i uterummet, med mat och vatten och underbara sovplatser - hon älskar det! Men instängd i huset hade hon blivit - hur vet jag inte. Kanske barn och barnbarn..........I vilket fall var hon överlycklig att se mig! 



Det var tomatplantan också, Den var nästan döende, men vaknade till liv efter en liter vatten och en halvtimmas återhämtning. Ny, stor kruka är det som gäller! Men det får vänta tills herrskapet Jonsson kommer hem igen - att plantera om den här kräver två man/kvinnor! Men det får nog bli tillsyn och vatten två gånger om dagen om det här fantastiska vädret ska fortsätta...........



Den här jordgubben i Monicas och Per-Eriks land är mogen! Den kommer inte att bli gammal kan jag säga -  i morgon har den försvunnit............Om inte redan ikväll rentav...........



För övrigt var allt i sin ordning. Och när Mistel hade fått mat och vatten (varför föredrar hon hundarnas vatten som står ute och är gammalt och varmt?) så var hon nöjd - efter sedvanligt kel då förstås - så hon drog vidare på nya äventyr. Och själv gav jag tomatplantan en halvliter vatten till och gick hem............. Och nu - efter en och en halv penicillinkur - är jag nästan frisk!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack Marie-Anne...jag har sagt det förr och jag säger det igen...TUR ATT DU FINNS! Hur sjutton har Mistel hamnat inomhus??? Hmm...förmodligen insläppt av någon som inte skulle varit där...
    Kram/Monica
    Ps Jordgubben är din!

    SvaraRadera
  2. Hejsan tjejen!

    Nu är jag äntligen här, gick upp tidigt för att hinna ut i Blogglandia en stund... nej sanningen att säga så har det varit en varm natt och jag har sprungit upp och ner. Men jag klagar inte å nej ;-)

    Tur att växter kan åtehämta sig då de får vår igen... lite tilltufsade och så bara, lite nyp här och där... tänkte säga att det är som med människor... men kanske inte då?

    Ja, jag förstod att du har varit sjuk, men jag har missat en del på sistone. Gott att kuren hjälper!

    Kanske inte lönt att grunna mer på katt mysteriet... men hade det varit en innerdörr utan låsvred så kan de nog klara det, det kan vår och främst hunden Charlie.

    Till dig säger jag på återseende kram Ingela

    SvaraRadera