fredag 8 juli 2011

Thailand i vinter............


Nu har Monica bestämt sig! Hon följer med till Thailand - igen! Hon har blivit hooked - precis som jag! Tre veckor ungefär blir det för hennes del. Sedan väntar familjen otåligt, så längre än så får hon inte vara borta.



Så: Den 20 februari reser vi om planeringen håller, och det gör den förhoppningsvis. Det blir Bangkok first stop - sedan får vi se........Så den 21 februari landar vi här! Bilden tog jag från mitt hotell där jag "mellanlandade" en natt i februari 2007. Avana hette det kommer jag ihåg, och det skulle ligga nära flygplatsen. Fast jag vet inte - det tog en bra stund med taxi minns jag. Och otroligt blåst blev jag också. Det kostade skjortan att åka från flygplatsen till hotellet. Sedan dess har jag lärt mig en del - den hårda vägen.........



Och sedan........ja, vi får väl se var vi hamnar...........Så långt har vi ännu inte planerat.



Klart är i alla fall att vi "landar" på Malee Garden den 4/3! DET är bokat sedan ett bra tag tillbaka! Där bor vi en vecka ungefär innan Monica åker hem, medan jag blir kvar drygt 3 veckor till. Sedan är nästa års semester slut. (Men det gör inget, för jag åker nästa höst - igen - för då ska jag vara arbetsbefriad!)



För fjärde gången........Så mycket trivs jag där!



Åter till Hemliga Stranden.........




och tidiga morgnar i soluppgången och kvällar med de mest fantastiska solnedgångar, och middagar på Stenbordet, och ingen shopping den här gången, och massage, och vandringar i stekande sol mitt på dagen (ska jag kanske inte göra om........) och en tur till Big Buddha och Wat Chalong och marknaden i byn (inte i stan!) och färskt bröd på German Bakery och kanske en tatuering till........? 



Det är över 7 månader kvar............

5 kommentarer:

  1. 7 mån! Inte längre bort? Jag ska hinna både till Spanien och Florida innan vi ses i Thailand. Det blir stressigt, men man får ju lugna ner sig när man kommer till "land of smile! som tur är.

    SvaraRadera
  2. Annika - jag blir mållös! Spanien, Florida och Thailand.............!

    SvaraRadera
  3. ...nu kom jag på att det bara är 6 mån tills jag ska åka...

    SvaraRadera
  4. Va kul att Monica ska med! Vi ses på din ö innan vi ses på min ö :) Kram fr mig och Ging

    SvaraRadera
  5. Britt Marie: Ja, om sådär ungefär en månad ses vi på min ö! Och nästa höst flyttar jag till din ö för sådär ett halvår - då har jag två öar! Kram till er från mig!

    SvaraRadera