lördag 2 juli 2011

2 juli 2011 - Rörödagen!


...........som började mulet, blåsigt och regnigt, och med hissade flaggor överallt. Men vid 10-tiden, när det hela startade, så hade regnet upphört, vinden avtagit och det började se riktigt lovande ut! 



Mycket båtar i gästhamnen. Rörödagen lockar hit båtfolket. Och många har ju dessutom börjat sin semester den här helgen.



Ett bad kanske? För när regnet drog vidare blev det riktigt varmt! Tröjor och jackor åkte av och det var nästan tropisk värme. Eller åska på gång?



Vid boulebanorna var det fullt ös! Jag vet inte hur många lag som var anmälda i år, men det var många!



På scenen var det också full aktivitet. Bandet som skulle spela riggade upp sina instrument och soundcheckade.



Bara utifall att............



Det var omöjligt att följa alla boulespelare, så jag fick rikta in mig på ett av paren - Rebecca och Nina. Så här tvärsäkra på seger var de strax innan matchstart!



Fast det är väl bäst att kolla lite på de andras stilar innan det är dags........



I tältet trängdes folk för att köpa lotter, kaffe, korv med bröd och annat som erbjöds. Själv hade jag - som vanligt - ingen som helst tur med mina lotter............



Och fina vinster var det - eller hur?



Vid grillen var det lång kö - hamburgarna såg goda ut!



Hon har koll på läget i boulespelet! Och snygga pokaler kan man vinna!



Barnen klarade av sina boulematcher redan igår. Och här har vi vinnarna, tror jag faktiskt!



Rebecca och Nina är i full gång, och det blir en lång och hård match! Ibland åker måttbandet fram..........



Men till slut är saken klar! Tjejerna vann över killarna med 13 - 12 - minsta möjliga marginal! Men det var bara första matchen - hur det gick i fortsättningen får jag veta i morgon!



Och så var årets Rörödag över - nästan i alla fall. För nu blir det festligheter både här och där på ön!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se lite bilder. Det var en ganska lyckad dag för oss faktiskt, vi kom till kvartsfinal men blev totalkrossade där av de som sedan vann finalen så vi var väldigt nöjda ändå! Det roliga var att andra matchen var med de två som slog ut oss i första matchen förra året. Så vi fick iallfall revanch!
    Hoppas du känner dig bättre, nu har vi lämnat ön för denna gång. Ser fram emot semestern så jag kan komma ut och njuta lite längre.
    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Tack Marie-Anne! Kul både att se bilderna och läsa ditt reportage...ffa för oss som missade detta evenemang...men det kommer väl fler år!
    Monica

    SvaraRadera