tisdag 12 juli 2011

Flyttfunderingar och lite annat


Efter första jobbnatten på ett tag satt jag och funderade på färjan hem och insåg att jag ska flytta - snart!



Det var en strålande vacker morgon idag, och jag var bara lite trött...........



Men det var nog ändå bäst att försöka sova en stund. Det är lite svårt, sådana här morgnar, att gå och lägga sig när dagen är ljuvlig och just har börjat för de flesta. Men har man nattjobb så har man nattjobb! Och det har ju en massa fördelar också............

Så ett par timmar i sängen blev det i alla fall. Och när
 jag vaknade funderade jag vidare och insåg att det bara är 6 veckor kvar tills jag ska flytta - i bästa fall, om jag får flytta in en vecka tidigare. Men det tror jag...........Så det är dags att börja planera lite. Vad måste jag göra mig av med - det är den stora frågan! Jag ska ju faktiskt flytta från 63 till 41 kvadratmeter........Och då ringde Tommy! Tommy är min svåger och ska ta över lägenheten efter mig - och han skulle inte ta med sig så mycket grejor, utan han blev väldigt nöjd med att ta över både det ena och det andra av mina saker: Säng, soffa, rullgardiner och annat stort, smått och gott som jag annars måste ha gjort mig av med på ett eller annat sätt (blocket.se?) . Det samtalet slutade med att vi blev riktigt nöjda, både han och jag!



Helt plötsligt verkar det bli en väldigt smidig flytt!

Efter mitt dagliga uppdrag denna veckan - mata och kela med katten, kolla och vattna blommorna och ta in tidningen så inte brevlådan svämmar över - tog jag en promenad till Et. Det var den första på två veckor! Eftersom jag varit sjuk har jag inte ens orkat tänka på att gå ut och vandra, men idag kändes det som en bra idè. Och det var det! Men - inte ska ljungen blomma redan - det är för tidigt! Men det gjorde den i alla fall - en blommande tuva av ljung mitt ibland den utblommade från förra året!



Och på Et var det som vanligt fantastiskt vackert! 



Västanvinden hade lagt sig lite, och det var tämligen stilla på havet igen (i morse när jag kom hem blåste det friska vindar!)



Jag plockade en bukett med alla sorters blommor jag kunde hitta - det var många! Och samtidigt upptäckte jag att björnbären både blommade och hade börjat sätta frukt. Och det ser ut att bli ett fantastiskt björnbärsår - igen! 



Alla blommorna jag hittade fick bo på "balkongen" - dvs brandtrappan...........

1 kommentar:

  1. Å blommar ljungen redan.. jag håller med det är tidigt och får en att tänka på höst!!
    Så smidigt att kunna lämna kvar en del i lägenheten!! Perfekt!! :) Låter som du tänker köpa nytt då..? För SÄNG behöver du väl ändå!!

    SvaraRadera