onsdag 6 juli 2016

Mardrömmar


Vilken fantastisk dag vi fick! Så varför gnälla? Ja - kanske för att det var i varmaste laget för att jobba i hörnet av solväggen! Tommy fick ta många pauser idag, ivrigt påhejad av mig som tycker att han går ut lite väl hårt med tanke på den senaste veckans sjukdom!
Men idag kände han själv att det var läge att ta det lugnt, så det blev många pauser under dagen.


Men det är ju det där med slipa och skrapa och olja - världens tristaste jobb. Men det ska göras. Och det ska göras så fort som möjligt, för om en dryg månad ska vi vara klara för att flytta in i den nya lägenheten. Det krävs en del planering och jobb innan dess.......


Amerikanska blåbär på gång........

När Tommy slipar och skrapar så kan jag inte måla. Det stressar mig rätt mycket, för det är massor som ska målas! Men allt har sin tid - i morgon får jag nog måla!


Våra två äpplen växer........

Mrn sysslolös kan jag ju inte vara - här finns annat att pyssla med. Gräva upp ett land till exempel. Vattna i växthuset. Vattna alla pallkragar och jordgubbslandet.


Tvätta de flesta av våra mattor. Det gäller att passa på - man vet inte när det fina vädret försvinner!


Våra sena potatis - Bintje - ser ut att arta sig bra!

Fast enligt vädersajterna har vi två dagar till på oss att få det mesta klart. Sedan är regnet tillbaka. Då blir det Rörö och packning och nästa flyttlass.

Jag drömmer mardrömmar om flyttlass på nätterna.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar