söndag 3 juli 2016

Egen skörd och matchväntan!


Så var det dags att ta upp det första potatisståndet av den tidiga potatisen! Jag har varit på väg i flera dagar nu, men Tommy ville vänta - bara några dagar till.... Fast jag var rätt säker på att det fanns färdig potatis därnere under ytan, och hade jag rätt? Jag hade rätt! Riktigt fina var de, och goda var de också! När jag ändå höll på att skörda repade jag lite persilja och dill i växthuset (oj vad det växer bra där nu!).


Det har varit en vädermässigt väldigt konstig dag - strålade sol och hällregn, ibland samtidigt. Något utejobb var det inte tal om - att måla i regn är ingen hit! Men det blir väl målat så småningom......I morgon kanske. 
Tommy muttrade något om att han måste slipa och olja. Det blir ingenting av med det. Snarare blir det vårdcentralen i Bengtsfors i morgon - nu har vi listat oss där. Det är riktigt smidigt att kunna göra det på nätet! 
Tredje dygnet med feber. Nu hoppas vi bara att han orkar med kvällens match: Island - Frankrike! Till och med jag ska titta hade jag tänkt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar