tisdag 5 juli 2016

Feberfri!


Tänk vilken tur att det finns antibiotika! Och att den verkar så snabbt!  Tommy, som har haft 38,5 - 39 grader varje morgon i nästan en vecka var feberfri i morse. Vilken lättnad!


Men den där antibiotikan har sina sidor - den ska inte tas ihop med mjölkprodukter enligt den trevliga kvinnan på apoteket. Jaha - vad gör man då, när man äntligen är sugen på havregrynsgröt för första gången på länge? Jo - man äter gröten med apelsinjuice! Det såg inte så gott ut....... Men det var helt OK enligt Tommy. Ibland förstår jag mig inte på honom!


Och tog han det lugnt nu idag, när han äntligen var feberfri? Nähä. Nu skulle det slipas och oljas både här och där - vi ligger ju efter i schemat tack vare den där infektionen! Jag tjatade nästan hål i huvudet på Tommy för att få honom att ta det lite lugnt idag. Lyckades jag? Ha!


Till slut gav jag upp och tog en sväng i skogen i stället. Och hittade en hel massa kantareller! 


Och så tog jag en sväng till koltrastboet. Där var det tyst och stilla. Ungarna växer....... Frågan är om jag vågar störa dem mera - de kanske hoppar ur boet innan de är flygfärdiga och blir ett lätt byte för andra djur........ Fast kanske en gång till - vi får se!


Till slut slutade Tommy med slipandet så att jag kunde måla den där väggen en gång till! Och sedan spolade jag uteplatsen ren från slipdamm. Nu börjar vi se slutet - den här avdelningen är äntligen klar!


Nog är det mycket matlagning på TV. För det mesta orkar jag inte titta. Men i morse lagades det frittata med chorizo, paprika, rödlök, färskpotatis och parmesan. Och äggstannng förstås. Det såg riktigt gott ut. Det var det också upptäckte vi när jag provade framåt kvällen. Det var första gången jag lagade frittata, men absolut inte sista........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar