måndag 18 juli 2016

JAG SKA FLYGA!


Idag hade årets första hallon blivit så många att vi kunde äta en tallrik hallon med grädde till frukost. Jag alltså. Tommy tog dem på gröten.......
Det var nog tur att Tommy skördade dem tidigt i morse, för lite senare upptäckte vi att koltrastarna också gillar söta röda bär. En av dem flög fram och tillbaka och plockade åt sig alla halvmogna hallon han kunde hitta! Nåja - vi får väl dela med oss då.......


Idag avslutade vi äntligen denna sommarens planerade arbete på Drömstugan! Nu är brädfordring delvis utbytt, liksom fönsterfoder. Alla framsidans och ena gavelns fönster är skrapade, slipade och målade. Allt som behövde oljas är oljat, plus lite till. Och så är allt målat, ett antal gånger..... När jag var klar med den sista målningsbiten, äntligen, så snyggade jag till alla ställen där det hade blivit lite vita stänk och små misstag.  Med en sådan där liten pensel som ungar använder till vattenfärger! Hade en riktig målare sett mig hade han fått ett gott skratt (eller hur, Micke?).......
Tommy fortsatte med slitet att klippa gräset som har fått växa sig alldeles för långt. Men nu är det också klart - för den här gången! 
Nu ska vi bara ta det lugnt och njuta några dagar innan det är dags att börja tänka på flytten på allvar - idag är det bara fyra veckor kvar! Men nu har vi i alla fall gjort flyttanmälan och tecknat nytt elavtal. Och dessutom har vi ju redan kört några lass från Rörö till Gustavsfors, så vi ligger rätt bra till!


När jag hade avslutat dagens (sommarens) arbete gick jag till postlådan. Och jag hade fått ett brev! Inuti låg detta kortet,


och när jag vände på det och läste vad där stod så svimmade jag nästan!

Vilken fantastisk familj jag har! Jag ska hoppa fallskärm från 4 kilometers höjd - det som jag alltid har önskat, men som av olika anledningar inte har blivit av! Men nu blir det av - någon gång i september! Tack Tommy, Fredrik, Nadja, Johanna och Micke - en bättre present kunde jag inte ha fått!


På baksidan av brevet....

Ja, så känns det nog...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar