lördag 2 juli 2016

Åh så kul!


I förmiddags ringde syster Sanna. De var i närheten och undrade om vi var på plats i Gustavsfors. Och det var vi så klart! Fast - nja - Tommy låg på soffan med feber, men där fick han ligga - det är svårt att vara social när man är sjuk...... Jag mår alldeles utmärkt (i alla fall fortfarande, peppar, peppar......), så jag blev jätteglad! Det var längesedan vi sågs! 
Bailey, som var här på min 65-årsdag, tycktes känna igen sig, trots att hon bara var 10 veckor gammal då. Dessutom verkade hon känna igen mig, även om det var ett tag sedan vi sågs! Hon rusade glatt fram och hälsade översvallande. Hennes "lillasyster", Pärlan (eller Pearl som hon egentligen heter) var inte sen att hälsa, hon heller!


Bordercollies är vallhundar, och Bailey är en väldigt duktig vallhund. Det blir nog Pärlan också - hon har ju en god läromästare. Men ännu så länge är hon liten - bara 6,5 månader. Och så mysig och trevlig och tokig!


Båda hundarna tycktes trivas i Drömstugans stora trädgård


där Pärlan hittade en rolig pinne! Den turades de om att tugga på!


Det var en snabbvisit, men syster och svåger hade uppdrag att utföra innan det var dags för dem att åka hemåt igen. 


Men vi ses snart igen hoppas jag! Vi ska bara klara av flytt och sådant där först.......Det var så kul att träffas! 


Lite senare tog jag en sväng bakom uthuset för att titta till fågelungarna. De sov sött verkade det som - i alla fall var där alldeles stilla och tyst. Föräldrarna var nog ute och hämtade mat...... Och har man sett - de har vuxit och börjat få fjädrar, och nu kan man se att de faktiskt är fem stycken! Så det sista ägget klarade sig också........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar