söndag 10 juli 2016

Inga bildbevis alls!


Nej - idag har kameran verkligen fått vila. Jag har helt enkelt inte haft tid. I morse sov jag iofs ovanligt länge, ända till 7. Det kan möjligen bero på att jag inte lyckades komma i säng så värst tidigt igår. Jag skulle ju bara börja lite med packningen, men hur det var så drog det ut på tiden, och klockan hann bli nästan midnatt innan jag gav upp och stupade.

I morse tog jag det lugnt en stund innan det var dags att börja igen. Tommy hade vaknat redan vid 6-tiden trots en lång arbetsdag för hans del igår. Vid 8.30-tiden var han på varvet och hämtade släpkärran, och innan 13 var han på Rörö! Efter lite fika var vi på g igen! Alla kartonger skulle bäras nerför vår hemska svängda trappa, och sedan skulle de lastas på släpet. Fast det gick inte så bra, för det började regna. Så vi fick ställa dem under tak en stund. Och sedan fick vi gå upp och fortsätta packa flyttkartonger. 

Så småningom höll det upp i alla fall, och jag passade på att gå till affären - äta måste vi ju göra i alla fall! Under tiden hann det klarna upp, regnet försvann och det blev riktigt varmt. Då passade vi på att lasta. Tur att vi har gott om presenning, för när vi var klara öppnade himlen sig - det kom en åskskur som hette DUGA! Men vid det laget var allt ordentligt packat och surrat och insvept, så det bör ha klarat sig..........

Nu är vi trötta och nyduschade, och det är EM-final på TV. Jag orkar väl inte riktigt engagera mig......
Det blir nog en tidig kväll. I morgon, när vi vaknar, går nästa flyttlass. Nu får den lilla Gröna slita - igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar