måndag 27 juni 2016

Sextioåtta!


Hur kan ett år gå så fort? Jag fyllde ju sextiosju alldeles nyss......

Idag började dagen med egenodlade jordgubbar, för nu börjar de mogna!


Födelsedag eller ej - jobba får man göra! Det blev en Årjängstur igen - mera brädor!


Men idag blev äntligen detta fönstret alldeles färdigt! En hel del jobb var det innan Tommy fick fönsterblecken på plats, men nu är det riktigt fint!


Jag skulle bara ta en liten koll i skogen, men jag blev nästan lite chockad när jag hittade lite  alldeles nya kantareller! 


Små var de, och inte räckte de till en macka var - bara till en halv!
Men en halv rostad kantarellmacka är bättre än ingen alls!

Varje år (nästan!) kommer de första kantarellerna på min födelsedag


och det gör sockerärtorna också,


och krolliljorna! Idag hade den enda rosa slagit ut!


Mera jobb! Granen, som är väldigt fin, skymmer solen för växthuset. Idag sågade Tommy ner en hel del grenar. Granen blev kanske inte så vacker, men växthuset får nog rätt mycket mera ljus!



Tanken var att vi skulle äta middag på Sjömagasinet idag. Men där är det inte öppet på måndagar, så det blev lyxmiddag hemma! Sjömagasinet tar vi en annan dag.......

Idag har jag blivit väldigt uppvaktad på den där 68-årsdagen, inte minst på Facebook! Men några har uppvaktat per telefon också - tack Kerstin, min kära gamla arbetskamrat!

Leo och Annelie ringde och sjöng och hurrade för mig. Tack snälla - jag blev så glad! Vi får fira en midsommarafton till snart - tillsammans..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar