torsdag 30 juni 2016

Påtvingad


vila blev det idag. När det regnar större delen av dagen kan man varken slipa, olja eller måla. Mycket frustrerande var det! Vi tog i alla fall en tur till Årjäng, för färgen är nästan slut. Färg är en dyr historia, men är den bra, så OK då! Och den här färgen är verkligen bra!

Det var nog någon högre mening med det där regnet idag. Kan man inte göra något utan bara blir sittande så känner man hur trött man faktiskt är. Det var vi tydligen, båda två, för på eftermiddagen tog vi siesta. Jag kan inte komma ihåg när det hände sist. Men jag är fortfarande trött, så det blir väl en tidig kväll - igen! Jag missar nog fotbollen.........


En liten tur i skogen bakom huset blev det i alla fall. Jag undrar vad detta är för svamp? Den är enormt stor, växer på en stubbe och har kantarellfärg. Den är säkert inte ätlig - jag tänker inte testa!


Potatisen blommar för fullt, i alla fall den tidiga. Fast de senare sorterna är också på gång. I natt drömde jag att jag drog upp det första ståndet, och det var massor av potatis under! Det är nog dags att kolla............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar