söndag 26 juni 2016

Vilken fantastisk helg!


Midsommaraftonskvällen blev rätt sen - klockan var i alla fall över midnatt innan alla hade kommit i säng.  Nadja och Fredrik sov i båten, och vi andra trängdes i huset. Men jag tror att alla sov riktigt gott!


Ja, även den yngsta midsommarfiraren sov både länge och väl idag. Fast det var ingenting mot vad hennes mamma gjorde....... Det gäller att passa på när man har trygga barnvakter!


Midsommardagens väder kunde knappast ha varit bättre! 28 grader i skuggan, strålande sol och nästan obefintlig vind! Som gjort för en båttur! Och det var alla sugna på! Ja - kanske inte hundarna, Easy och Wilma, men de fick allt hänga med i alla fall, för alla vi andra längtade ut på sjön! Och för en gångs skull slapp jag vara däckspersonal - jag fick vara arbetsledare för Fredrik och Micke i stället! En vid förtampen - en vid aktertampen. I mitten stod jag och delade ut order. Vilken trevlig känsla!


Idun hade det litet jobbigt i värmen idag, men nere i båten fläktade det svalt och skönt när jag öppnade ventilerna.


Där pratade vi en stund, Idun och jag. Och så passade jag på! Nadja genom ventilen


och Fredrik!


Vilken alldeles ljuvlig dag vi fick!


Skepparen och hans lärjunge........


Och efter en stund fick Micke styra båten! Jag tror att han var rätt glad och nöjd.........


Wilma var måttligt road av att åka båt. Hon hade det rätt jobbigt med att hålla ihop hela flocken,


särskilt när vi kom fram till "vår" vik, och hennes människor skulle bada!


Nadja, Fredrik och Micke hade bestämt sig - bad skulle det bli! Wilma var förtvivlad, och jag hade all möda i världen att hålla henne kvar i båten!


Jättevarmt? Nåja......


Micke simmade ända in till land och tillbaka igen. Och att komma upp i båten var en pärs. Vi måste verkligen tillverka en badstege om det här ska bli en vana!


Tillsammans i solen torkar man snabbt..........


Johanna badade inte. Inte jag heller. Inte Tommy heller. Fast han hade ju en bra ursäkt - skepparn kan ju inte bada - han måste se till att passagerarna kommer i och ur vattnet, och han ska hålla båten på plats! Johannas och min ursäkt: "Aldrig i livet! Det är alldeles för kallt i vattnet!" En helt OK ursäkt tycker jag....... Förresten var jag tvungen att hålla den hysteriska hunden!


Så blev det Fredriks tur att styra.......


......och Nadjas......


Några timmar senare var vi tillbaka i Drömstugan. Grilldags! Fredrik och Nadja tog hand om den mesta matlagningen som inte var så komplicerad så här på midsommardagen. Me oj så gott det var!


Innan Johanna, Micke, Idun och Easy lämnade oss för att åka hemåt åt vi Nadjas underbara jordgubbstårta! Min födelsedagstårta, två dagar för tidigt! Såå gott och uppskattat! 


Innan kvällens fotbollsmatch som alla ville se (kanske inte jag - jag hade lite annat att pyssla med) värmde Nadja och Fredrik upp lite i trädgården........

Det har varit en alldeles fantastisk helg med våra ungar och deras respektive och yngsta barnbarnet och rymmarhundarna! Bättre än så här kan livet knappast bli...........


För en stund sedan fick jag denna bilden från Johanna - min son och jag! Visst är den underbar.....?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar