onsdag 8 juni 2016

Återbud och heldag


Den här dagen gick nästan ännu fortare! Kan man få några extra timmar kanske.....? Tommy fick ta bort fler gamla brädor (jaha - en ny tur till Årjäng och XL Bygg då......) Och ingen isolering fanns det. Men det finns det nu.


Men väggen är klar i alla fall! Och den blev fin. Nu är det bara småsaker som återstår. En bräda ska målas vit vid fönstret till exempel....... Men nu är jag rätt stolt över mig själv. och rätt trött!


I morgon åker vi till Rörö, så i kväll var det dags att vattna, för det är torrt här.


Krukan med grekisk lövkoja får flytta in i komposten tills vidare, tillsammans med mycket vatten. Den har fått knoppar, och den står i en liten lerkruka, så den klarar nog inte några dagar utan vatten. Jag har väntat på de där fantastiskt väldoftande blommorna sedan jag sådde fröerna, så nu tar jag inga risker. Men här ska den nog klara sig i fyra dagar!


Växthuset.......Ja, tomaterna växer. Sakta men säkert.


Och här blommar auberginen! Vi får väl se vad det blir av det hela. Växthuset står alldeles för mörkt egentligen.........

Innan vi var klara hade dagen blivit kväll. Åtta timmars arbetsdag - det ska man väl inte ha när man är fritidsforskare? Men det är väl lika bra att stå på - kanske är vi klara till midsommar! Och sedan kan vi koppla av...........

Tänk att man kan bli så glad av ett återbud från tandläkaren! Jag skulle varit där på lördag, men det blev ombokat till augusti. Det var riktigt bra! Det hade tagit mig en hel dag för ett tandläkarbesök på en halvtimma - jag skulle varit tvungen att åka vid 10-tiden, och jag skulle inte varit hemma förrän 18.00. På helgerna är det långt mellan bussar och färjor.......

Nu kan jag vara hemma hela lördagen och ägna mig åt packning. Det verkar vara ett bättre utnyttjande av dyrbar tid...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar