onsdag 1 juni 2016

Dagens tyngsta


var rodret till båten! Nu är det färdigrenoverat och äntligen ska det ner till båten! Men det är inte lätt kan jag säga, Bära är det inte tal om - det får vickas en liten bit i taget


ända ner till bilen som vi hade backat upp så långt det bara gick! Vad det väger vågar jag inte ens gissa, men det är mycket! Väldigt mycket! Vi lyckades få in det i bilen i alla fall, och sedan fick jag sätta mig på det längst in i bagaget så att det inte skulle tippa ut! Ja - 51 kilos barlast - det funkade!


Vi tog oss till varvet och kunde backa nästan ända fram till båten. Nu ska det bara sättas dit också.........


Visst ja - masten! Den har vi inte hunnit kolla ännu, så det fick vi göra idag. Den såg bra ut.......


Idag fick Tommy fixat det sista fönstret - det där som skulle kittas. Nu är det gjort, och bra blev det. Och nu är det grundat också (av mig)!


Och så slog äntligen våra vita syrener ut! Sena är de, men de kommer till slut!


I år blir det massor av iris, och kanske, kanske slår de ut i morgon!


En hel del har vi fått gjort idag, och vi avslutade dagen med att grilla kycklingfilé - första grillkvällen för i år! Det har varit varmt idag - säkert 27 grader ute. Inne är det mycket varmare. Nu kör vi med tvärdrag så gott det går. Fast det verkar vara svårt att få ner temperaturen under 27 grader här inne. Men klaga på värmen - aldrig!

I morgon kommer det husbilsfrämmande från Rörö - det blir mysigt.......

Två inlägg på samma dag - det blir det inte så ofta. Men den första juni - då är det nästan nödvändigt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar