tisdag 7 juni 2016

Så var det klart!


Idag skrev vi kontrakt på den nya lägenheten. Vi glömde fråga hur stor den var när vi var och tittade på den för en dryg vecka sedan. Vi tyckte väl att den var alldeles tillräckligt stor för oss i alla fall. Idag fick vi veta att den är hela 80 kvadrat! Och hyran är ungefär hälften av vad vi har nu.......... Vi har tillgång till förrådet redan nu, så på torsdag åker vi till Rörö och börjar packa!


Efteråt åkte vi till Årjäng och köpte virke och andra nödvändigheter. 
Detta är min arbetsplats....... 

Jag hann måla en stor del av väggen på eftermiddagen, och Tommy sågade till de nya brädorna och isolerade i "hålet".


I morse vaknade jag 5.30 av att någon sprängde alldeles utanför huset. Fast det var ingen som sprängde kom jag underfund med efter ett tag. Det åskade. Mycket. Och regnade. Mycket. Lika bra att gå upp .... Då gick strömmen, och den var borta i en halvtimma. Sedan kom den tillbaka, men efter ett par minuter försvann den igen. Men till slut kom den tillbaka för att stanna! Så slapp vi elda i vedspisen för att få kaffe!


Dagens första - en prästkrage!


Och något annat vackert som jag inte vet vad det är..........


Dagen gick alldeles för fort, och det blev en väldigt sen middag. Men värd att vänta på - stekt torskfilé!


I kväll skiner solen. Det har den gjort större delen av dagen efter att morgonens åskväder drog bort. I morgon ska vi göra så mycket som möjligt innan Röröresa på torsdag. Snälla - inget regn i morgon..........!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar