torsdag 9 juni 2016

Flyttstart och avslutning


Det är väl sista gången jag ser irisen för i år. När vi kommer tillbaka lär de vara utblommade........


Hej då Drömstugan! För några dagar........ På söndag är vi nog tillbaka igen, med den lilla Gröna packad till bristningsgränsen!


Efter nästan 6 timmars resa var vi tillbaka på Rörö efter flera stopp på vägen. På Torp i Uddevalla inhandlade vi 20 flyttkartonger. Dessutom tog vi en fika och en andningspaus. Nästa stopp blev Backaplan och Specsavers - mina glasögon var färdiga! Och oj vad jag ser bra helt plötsligt! Jag passade på att köpa suncovers (solglasögon att sätta utanpå glasögonen). Det behövde jag - jag har blivit väldigt ljuskänslig. 
Väl hemma på Rörö såg vi på lägenheten med andra ögon än vanligt. Vad ska packas ner? Vad ska slängas? Vad ska skänkas till loppis? En hel hög som ska kastas fick vi ihop, trots att vi inte hade tänkt ta itu med allt det där förrän i morgon. Men så kan det bli när man börjar titta igenom lådor och skåp. Tommy började t.o.m. rensa i gamla pärmar. Där fanns väldigt mycket "bara att kasta"....... Men i morgon börjar vi på allvar - då ger vi oss i kast med källarförrådet!


I fiskaffären på Öckerö köpte vi med oss varsin räkbomb - med väldigt mycket räkor på. Det dög alldeles utmärkt som middag idag!


Jag fick bilder och filmer från Annelie idag - Zion har haft avslutning på förskolan (tror jag - eller var det sommarfest?) I alla fall ser han väldigt nöjd ut, mitt lilla/stora barnbarn.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar