måndag 6 juni 2016

Dagens


Inte kunde vi göra något åt gårdagens hål i hörnan under fönstret idag, så Tommy tog sig an gavelväggen istället - den ska också åtgärdas. Det tog hela dagen att skrapa och slipa och olja den. Men nu ska den bara tvättas av - sedan är det dags att måla. Det är mitt jobb.......


Jag tog mig an de färdiga brädorna. Nu är de grundmålade och klara att sättas på plats. 


Ett par pallkragar har vi ute. I denna växer vitlök och ärtor. Sockerärtorna behöver lite stöd nu, så det har jag fixat med diverse pinnar från skogen och det gamla hönsnätet som satt runt en död syrén. Det där hönsnätet måste vara hur gammalt som helst! Men det får duga att slingra sig i! 
Jaja - inte så vackert kanske, men ändamålsenligt!


De flesta pallkragarna står inne i växthuset. Dillen frodas. Resten växer. Långsamt. Eller sakta men säkert kanske.........


Dagens roligaste: Den första fågelungen tittar ut ur holken!



Föräldrarna flyger i skytteltrafik - ungarna blir bara större och hungrigare. Det är nog dags för dem att lämna boet snart tror jag........


Dagens nyutslagna: Den första pionen


och den första rosa lupinen!

I morgon blir det XL Bygg i årjäng. Vi behöver ju som sagt mera virke, och krokar till hängrännan, och lite annat smått och gott. 

Och så ska vi skriva kontrakt på nya lägenheten..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar