måndag 22 februari 2016

Var man än är i världen.......


Dagen började med en hel massa moln och till och med en regnskur. Dessutom blåste det en sur nordanvind. För första gången på en vecka fick vi sätta på kaminen när vi vaknade. Jag tror att vi har blivit lite bortskämda med högsommarväder......


Men det är rätt gott att sitta inne framför kaminen ibland och kolla lite på datorn. Och läsa en stund. Fast nu är min sista bok nästan slut, så nu får jag nog gå till grannen och be att få låna - för det är alltid skönt att ha en bok på gång, även om det kanske inte blir så mycket läst för det mesta. På dagarna händer alltid något, och på kvällarna är jag alldeles för trött för att läsa. Tänk - förr kunde jag inte somna utan att läsa en bra stund. Nu somnar jag innan huvudet har träffat kudden! Det är väl åldern. Eller nåt.......


Molnen skingrades och drog vidare, och solen kom tillbaka, och det var signalen - dags att gå ut!  Våra telefoner måste laddas på så att vi kan ringa våra barn då och då. Och dricksvattnet var nästan slut. Två anledningar att gå ut alltså. Och en anledning till: Den reparerade dramaten måste testas! Klarar den en 10-litersdunk vatten utan att hjulen går sönder och trillar av i små bitar? 


Den klarade testet! Men för säkerhets skull lyfter vi den över alla höga trottoarkanter.......


Och så gick solen ner. Och då gick månen upp - ur havet såg det nästan ut som. Jag höll till på balkongen en bra stund, med kameran i högsta hugg. Hur många bilder det blev tänker jag inte ens tala om - tur att man har digitalkamera numera i alla fall, för annars hade de där bilderna kostat mig en förmögenhet i framkallning!


Och idag, den 22 februari, är det fullmåne igen,


för tredje gången sedan vi kom till Cypern. Men fullmåne är lika vackert var man än är i världen!

Nästa gång månen är full är vi tillbaka i Sverige.  Fullmåne på Rörö är inte fel, det heller. Eller i Dalsland. Eller var vi nu råkar befinna oss........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar