tisdag 23 februari 2016

Sommar igen!


Sol från en klarblå himmel efter ett par dagar med moln, regn och blåst - det är lycka, det! Det verkade den här pippin också gilla. Han satt stilla så länge att jag hann in och hämta kameran, ställa in zoomen och knäppa flera bilder innan han försvann. Norrut kanske? Mot Sverige?

Det blev några timmar på balkongen innan solen började försvinna bakom husknuten.......


Så - en tur till affären. Här har någon lagt ner arbete på att klippa buskarna som är planterade längs huvudgatan. Nu blommar bougainvilleahäcken vackert,


precis som den skulle ha gjort vid vår trappa om den hade fått vara ifred........

Här lägger man ner en hel massa tid på blommor och planteringar. Till och med längs mitten av hela motorvägen blommar massor av olika blommor, och de pysslas om, hela tiden! 


Nej - jag köpte ingen av dessa. Men de såg väldigt fina ut - Sea Bream  heter de. Eller Guldsparid. Eller Guldmakrill......Kärt barn har många namn! Jag tror att det var denna fisken vi åt på restaurangen i Potamos. Den är god! 


Nu klarar jag mig resten av tiden! Det är mysigt att sitta på balkongen i solen med en bra bok - det kände jag idag när jag läste ut den sista av de jag hade med mig hemifrån. Och en bok på stranden är inte heller fel. Eller i soffan när det är tråkigt väder.

Tur att det finns välfyllda bokhyllor hos grannen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar