måndag 1 februari 2016

Att tänka till.......


Så var det dags att åka hem till Paralimni efter två intensiva dygn. Det känns som om vi har varit borta länge, men så är det ju faktiskt inte. Men vi har varit med om så mycket under de där två dygnen, så nu känner jag mig nästan lite omtumlad. Och lite trött. Och att ta bilder kändes inte så aktuellt idag - jag lyckades nästan glömma av att jag hade en kamera.....
Tyvärr. För Angela hade beställt tid åt mig hos sin frisör - en trevlig och framför allt duktig kille som välkomnade mig halv elva i förmiddags. Hade jag tänkt till lite så hade jag bett Angela föreviga detta, men idag tänkte jag inte till.
Jag lämnade frisören mycket nöjd, och med betydligt mindre hår. Bildbevis kanske kommer i sinom tid.......Mina närmaste tyckte i alla fall att jag blev fin. Själv får jag försöka vänja mig några dagar framöver.

Så samlade vi ihop vårt pick och pack, och Angela och Stefan körde oss hem. De ville åka till Kokkinos - affären som jag har pratat så mycket gott om - så det gjorde vi. Där gick vi igenom alla tre våningarna, och oj så mycket man kan hitta! Tommy hittade en flugsmälla - något som vi har letat efter ända sedan vi lyckades slå sönder hyresvärdens någon av de första dagarna som vi bodde här. Här fanns flugsmällor. Och lite annat smått och gott...... Behöver vi till exempel en rullstol (vilket vi inte hoppas på!) så finns det att köpa på Kokkinos! 

Vi skulle bara köpa mjölk, men kom hem med den efterlängtade flugsmällan, keftedes (köttbullar), djupfrysta fiskfiléer och lite annat smått och gott........  Och ja - vi fick med oss mjölk också, fast vi höll på att glömma det enda vi egentligen behövde!

Nu är det kvällen och två avsnitt av Farmen väntar oss innan det blir en tidig kväll. I morgon ska det bli mycket sol - jag hoppas att det stämmer så att vi får all vår tvätt torr! Den har varit i Lefkosia och blivit ren i Angelas och Stefans tvättmaskin - nu ska den bara torka också.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar