tisdag 9 februari 2016

Morgonpromenad och födelsedag


Rätt hårda sängar tyckte Tommy. Men varmt och gott var det i natt i alla fall. Vid halv åtta-tiden var vi alla uppe, och efter ett par koppar kaffe var vi redo att ta oss an gratisfrukosten. Den var helt OK. 
Utanför restaurangen växte en hög rosenbuske med en enda ros på - men vilken ros! Jag tyckte att Stefan skulle nypa åt sig den och ge till Angela som fyller år idag, men han vågade inte - trädgårdsmästaren smög runt och spanade! Och trädgården verkar vara hans skötebarn, så det var nog bäst att låta bli.......


Efter frukosten gick vi en sväng ner till stranden - dit är det nog inte mer än 100 meter eller så. Rakt fram ligger vår lägenhet......


Klockan var bara nio, men solen värmde redan.


Nere vid stranden låg en liten bar. Där satt redan folk med en kaffekopp (tror jag - det var väl lite väl tidigt för starkare drycker än så!)


Vi fortsatte gå längs stranden........





Här ligger en hel massa fina hotell, men de flesta är stängda. Fast om ungefär tre veckor öppnar de igen!


Innan dess är det en del att göra, så här var full aktivitet! Blommor planterades


och gräsmattor klipptes. Och så sprutades det kemikalier lite här och var - varför vet jag inte........




Det är skönt med morgonsol!


Vattnet är väldigt klart. Hur varmt - eller kallt - det är har jag inte en aning om. Jag är i alla fall rätt säker på att det är alldeles för kallt att bada i (i alla fall för mig....)


I en hotellträdgård växte väldigt gamla olivträd. Dem klipper man bara ner, men tar inte bort när de blir gamla - de är närmast heliga här!



En del blommor känner man igen - ringblommor till exempel.......

Så vände vi så småningom tillbaka till vårt hotellhem och gav oss iväg ut på dagens äventyr. Om det får jag skriva i morgon - det förtjänar ett eget inlägg - eller ett par!


I stället gratulerade vi dagens födelsedagsbarn. Glass i solen.........


......och på kvällen restaurangmiddag! Eftersom jag har en kamera utan blixtfunktion numera, och eftersom restaurangen hade skymningsljus, så får ni tänka er hur det såg ut! Maten var i alla fall fantastiskt god - och vacker! Den där moroten var ett riktigt konstverk!

Mätta och nöjda gick vi hemåt vid niotiden, ganska utmattade efter dagens alla upplevelser........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar