torsdag 18 februari 2016

Han är duktig!


Det blev en molnig men varm dag, som gjord för en längre promenad för att kolla vad som har hänt efter de sista dagarnas högsommar. Och visst - nog hade det hänt saker alltid. Naturen verkar explodera! Den här hittade jag bredvid en hög med skräp på en åker. Vad den heter har jag ingen aning om, men vacker är den, och vilt växer den.......


Men det här vet jag i alla fall vad det är - boguainvillea! Vita sådana för omväxlings skull.......


Överallt börjar det blomma. Överallt är det vackert. Och det är bara början. Nu ser jag fram emot mandelträdsresan så småningom - det ska vara något alldeles extra!

Dagens i särklass största händelse: Tommy fixade dramaten! Den hann ju inte gå många turer fram och tillbaka till affären innan det klena plasthjulet spräcktes (ja - trottoarkanterna är höga här - det gäller att ta det vackert. Vilket jag uppenbarligen inte gjorde när det hände.....). Men han har klurat ett bra tag, och letat efter delar, och funderat lite till...... Ett liknande hjul hittade han på baksidan huset häromdagen! Idag försvann han ut och kom tillbaka med en bit ståltråd, fixade och trixade en stund, och simsalabim - dramaten rullar igen! Jag blir lika förvånad och imponerad varje gång han gör något sådant där - själv skulle jag bara slänga skiten och köpa nytt! Men inte Tommy. Han är duktig, han......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar