tisdag 16 februari 2016

Högsommar och c-vitaminer


24 grader i skuggan. Väldigt många fler grader i solen. Alltså utnyttjade vi situationen och satt på balkongen i flera timmar. Det är som svensk högsommar här just nu, och det ska visst hålla i sig ett tag framöver - och inte mig emot, särskilt inte när jag läser hur det är därhemma..... Fast där verkar ju finnas en viss våraning i alla fall! 


Tommy tog sin vanliga motionsrunda. Själv motionerade jag på Kokkinos Supermarket tillsammans med Birgit. Jag kom hem igen med åtskilliga kassar och två nyfyllda 10-liters vattendunkar. Tack Birgit! Det hade tagit oss flera rundor till Metro för att få hem allt detta till fots! För inte bär man två kilo mandariner, och säkert tre kilo apelsiner (till morgonjuicen!) hur lätt som helst.......


Ja - plus allt det andra då. Jordgubbar........ (till min frukost!)


Kiwi - hur billig som helst (till vår frukost)!
Ja, och så alla andra nödvändigheter då förstås..........

Snacka om frosseri - i frukt och grönsaker! Vi måste få i oss megastora mängder c-vitaminer varje dag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar