måndag 29 februari 2016

Undrar just......



.....om det är någon som är intresserad av att läsa om att jag har städat, tvättat, handlat och lagat mat idag? Skulle inte tro det. Men så är det i alla fall. De dagarna kommer också, då och då. Idag var det en sådan dag när det var lika bra att ta hand om allt hushållsarbete på en gång, så är det avklarat för ett tag framöver......

Jordgubbarna är gigantiska här! Jag äter jordgubbar med vispgrädde till frukost för tredje dagen i rad. Det gör inte ont.........


Varför ser mina pelargoner därhemma aldrig ut så här?


Nu kommer det nya blommor här för varje dag. Vad här de heter vet jag inte, men de liknar prästkragar, fast de är solgula! De har just börjat slå ut, men tittar man närmare så har de miljoner knoppar. Innan det är dags att åka hem har kanske de flesta slagit ut!

I morgon tänker jag göra absolut ingenting - hela dagen! Har jag tur - och det har jag nog - så blir det strålande sol. Har jag ännu mer tur så blir det vindstilla också.........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar