lördag 27 februari 2016

Lördag, vardag och längtan


Så var det lördag - igen! Tiden rusar........ När man hör hur det är hemma, och när man tittar på hur många grader det är i Gustavsfors och Rörö varje morgon - ja, då är man rätt lycklig över att vara här!  Nu går solen upp allt tidigare, och ner senare, så nu är dagen nästan 12 timmar lång. Det är skönt!
Men idag blåste det ordentligt, så vi fick gå ut och sätta oss på baksidan huset. Där var det desto varmare! 
Idag hade vi inget på schemat alls. Det är som vilken dag som helst. Så blir det när man stannar länge - det blir vardag. Och det händer ganska fort faktiskt. Det är skönt! Så idag var det en riktig vardagslördag. Vi behövde förstås handla lite (och ja - dramaten är fortfarande hel!), men annars var det lugnt. Fast på bilverkstan jobbade de fortfarande på lördag eftermiddag. Där går vi förbi nästan varje dag. De hejar glatt......


Det börjar visst bli vår här! Idag var grannarna intill, både uppe och nere, här och tittade till sina lägenheter, städade sina altaner , klippte lite växter och vädrade. Sedan försvann de igen...... Men det börjar komma mer och mer folk nu, både i vårt område och omkring. Vi tycker att det är sommar - i alla fall försommar - men grannarna ser det nog som tidig vår tror jag!


Med två och en halv vecka kvar i vårt vinterparadis börjar jag längta. Efter mina barnbarn. Efter Isabelle, som trivs bra så på sitt jobb! 


Efter Zion och Leo.


Leo, som ska fylla 12 i år - nästa år är han tonåring!


Zion, som snart blir tre! Jag har svårt att fatta hur fort tiden går........

Det är nog enda nackdelen med att resa och stanna borta över vintern - man längtar efter dem.......

Tack Isabelle och Annelie för lånet av bilderna! Jag frågade inte ens - men jag vet ju att jag får låna dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar