lördag 20 juni 2015

Lite försenat

blev vårt midsommarfirande. Halv elva på förmiddagen lämnade vi hotellet. Halv tio på kvällen var vi hemma på Rörö. (Halv elva cyperntid.....) Tolv timmar alltså.......

Flyget tar fyra timmar. Att ta sig från Landvetter och hem tar längre tid än så, i alla fall en midsommaraftonskväll, när busstiderna är ändrade. Det är ju ingen som åker buss en sådan kväll. Utom vi, och kanske några till.......
Vädret var riktigt fint, men lite hotfullt såg det allt ut på himlen. Och mycket riktigt - vid byte från färja till buss hade vi störtskuren över oss!
Väl hemma var vi inte så sugna på att fira midsommar - det var varva ner lite och sedan sova som gällde.

Men midsommardagen var fin! Och ut måste vi! Ut i naturreservatet.......

Tänk vad det hinner hända mycket på två veckor! Jag har glömt vad busken heter, men vacker är den!

Smörblommor i drivor........

Vi fick sällskap på vandringen. Monica och Per-Erik och Gittan och Björn följde med. De hade däremot firat midsommarafton till sent på natten, men de var förvånansvärt pigga ändå.

På Et är det fantastiskt vackert nu

och näckrosorna har just börjat blomma!

Alla fem hundarna var glada att få gå på promenad. Gladast var Olga - hon fick ju simma och hämta pinnar!

Och borta på stigen träffade vi alla hästarna. De var fullt upptagna med att äta allt nytt grönt som växer längs vägen.

17 - 18 grader och strålande sol mest hela dagen! Det var inte bara vi som var ute - det var fullt med folk precis överallt!

Såå gott! Har knappt tid att hälsa........

Och över hela ön vajade flaggorna! Visst gör den sig bra mot blå himmel och vita molntussar, den blågula? Fast det gjorde Ålandsflaggan, den kinesiska flaggan och regnbågsflaggan också, såg vi igår kväll när vi kom hem........