fredag 5 juni 2015

Amorgos, Larnaca

Kvart i fyra ringde larmet. Halv fem åt vi frukost. Ja - åt och åt - Tommy åt, och jag tvingade i mig en halv macka. Jag var inte så hungrig så dags på dagen..........
Incheckningen gick fort, och sedan hade vi en och en halv timmas väntetid innan planet skulle gå. Vi försökte piggna till med ytterligare en kopp kaffe under den tiden. En del tog sig en öl, och en del tog starkare saker också för den delen. Det kändes väl inte så aktuellt för vår del.......
Flygresan flöt på bra, med medvind så vi landade en kvart före planerad ankomsttid. Alla 18 bebisar som var med på planet skötte sig med den äran, och alla större barn också för den delen. Det är många barnfamiljer som åker till Cypern nu!

Vi var på hotellet, Amorgos, en timma innan incheckningstid, så vi fick ställa vårt bagage där och gå ut en sväng medan de gjorde i ordning vårt rum. Knappt 100 meter till stranden! Där slog vi oss ner på en restaurang på strandpromenaden och beställde in varsin Keo - den lokala ölen.

Mmmm - inte så dum! Väldigt god, faktiskt.

På andra sidan gatan ligger stranden. Den ser fin ut! Hela Medelhavet har vi här utanför! Snart ska vi kolla vattentemperaturen........

Men inte idag. Idag tar vi det lugnt. Rummet var klart när vi kom tillbaka, och det låg högt upp, precis som vi hade önskat när vi bokade. Från fjärde våningen har man faktiskt havsutsikt - över hamnen

och åt andra hållet också. Och där ligger minareten som jag minns från förra gången jag var här. Undrar om man hör böneutropen ända hit?

Innan vi gick ut för att få något i oss invigde vi balkongen med ett glas vin som hotellet bjöd på. Och lite frukt. Och en kaka. Och mineralvatten. Sånt gillar vi.........