torsdag 25 juni 2015

Frisk, eller....?


Idag skulle båten få lite vård - det bestämde vi redan igår. 


Städning på insidan. Tvättning på utsidan. Och så skulle vi kolla att allt fungerade som det skulle. Och det gjorde det inte. Kylskåpet vägrade starta. Men efter en bra stund hittade vi felet - en trasig säkring! Som tur var hade vi en ny. Men vi får nog fylla på säkringsförrådet snarast.......


Nu är hon fin, Skönheten, både inuti och utanpå. Nu är det bara att fylla på matförrådet och ge sig av så fort vädret tillåter. Idag var det inte så lockande - småkyligt och regnskurar. Men om ett par dagar lär det visst komma ett riktigt trevligt högtryck. Det ser vi fram emot!


Sommarens första smultron plockade jag när vi kom hem efter arbetsdagen på båten. De smakade lika bra som vanligt...........


Bara en dag kvar av den där antibiotikakuren som jag fick dagen innan vi åkte hem från Cypern! Eller - fick och fick - den var dyr! Men hjälper den, så får det definitivt vara värt pengarna. Nu är det två månader sedan jag blev sjuk fösta gången, och innan jag hade blivit helt bra så åkte jag dit igen. Nu får det vara bra med sjukdomar för ett bra tag framåt. Men inatt sov jag tio timmar i sträck utan att väckas av hostattacker, så kanske........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar