söndag 14 juni 2015

Piren, pizza och fotboll


Natten blev kort. Hostan höll mig vaken. När morgonen äntligen kom var jag trött. Det blev en väldigt slapp dag. Vi slog oss ner på piren 


som har blivit något av ett favoritställe. Här finns bänkar att sitta på (eller ligga på för den delen - det gör jag en stund ibland), här vandrar folk fram och tillbaka hela tiden, och man har utsikt över stranden åt båda håll. Här blev vi kvar rätt länge. Det är skönt här - det fläktar friskt och blir aldrig för varmt. Men man får passa så att man inte bränner sig!


Kvällens middag blev pizza. Riktigt god pizza på Tuck Inn. Där har de storbildsTV med sportkanaler. Ikväll skulle Sverige spela EM-kval mot......Jag har glömt vem de skulle spela mot. Jag lämnade Tommy där med en pint Keo. Han kommer väl hem så småningom, nöjd eller sur.
Jag ska ta igen nattens förlorade sömn har jag tänkt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar