onsdag 3 juni 2015

En del att göra........


Denna onsdag, två dygn innan avresa, blev intensiv. Frysen måste frostas av! Det tog jag hand om så fort jag hade vaknat. Tommy skulle till Öckerö och klippa sig. Det hade jag också behövt - väldigt mycket, men min frissa har stängt på onsdagar, så det blev inget med det. Jag får väl hacka lite i luggen själv som vanligt då. Det finns väl kanske bra frisörer på Cypern också?
Under tiden Tommy var borta städade jag lägenheten. Det behövdes. Och det är rätt skönt att komma tillbaka till ett nystädat hem.......


Sådana här dagar är det ren och skär lycka att bli bjuden på middag! Monica ringde på förmiddagen och undrade om vi ville äta där på eftermiddagen. Om vi ville?!


Oj så gott! Tacogratäng och vitlöksbröd!


Jag undrar om inte Moa och Olga fick det som var över när vi inte orkade få ner en enda sked till!

Tusen tack för en underbar middag, Monica och Per-Erik!


Packa? Det gör vi i morgon. Och vid tvåtiden tar vi färjan och bussen till stan, och sedan flygbussen till Landvetter. Med ett plan som lyfter klockan 7 på fredag morgon måste man vara på plats klockan fem! Då får man sova på flygplatshotellet natten innan, i alla fall om man bor på Rörö, för att ta sig till Landvetter vid den tiden på dygnet härifrån - ja, det går bara inte! Det där hotellrummet kostar nästan lika mycket som flygstolen. Men det är säkert trevligt! 
Nu börjar resfebern göra sig påmind. Och trött är jag efter den här dagen. Snart dags att sova......

3 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön resa. Hur länge blir ni borta och ska ni åka runt?

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt skön resa. Hur länge blir ni borta och ska ni åka runt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne! Två veckor stannar vi, och vi åker säkert runt en del....Har ju en bror och svägerska där nere som kan visa oss runt!

      Radera