lördag 6 juni 2015

Kärt besök och grillad haloumi


Mittenutsikten är inte fel, även om den är smal! En segelbåt i det lilla "gattet" på morgonen när man just har vaknat gör mig glad!

Vi stupade redan klockan 10 igår kväll. Cyperntid alltså. Enligt svenska klockor var hon bara nio..... Då är man trött! Sedan sov vi som klubbade i tio timmar. 


Frukosten på Amorgos har jag sett fram emot. Den har fått toppbetyg i de flesta av de recensioner jag grävde ner mig i innan vi kom hit. Och visst hade de rätt - det fanns precis ALLT man kunde önska sig och lite till. Jag åt fetaost och oliver till frukost. Bland annat...... 
Kaffe serverades vi nybryggt vid bordet av en vänlig och glad man. Och så bad vi om påfyllning och satte oss på utsidan en stund.


Det var riktigt skönt där i förmiddagssolen (för förmiddag hann det bli innan vi var klara! Vi sov ju länge idag.......)


Och sedan kom Stefan och Angela, min bror och svägerska! De åker till Kreta i morgon, så det var kul att vi hann träffas innan. Men de kommer tillbaka innan vi ska åka hem, så vi får chansen att träffa dem igen och se deras hemstad - Nicosia!


Vi tog en sväng tillsammans längs den långa strandpromenaden i Larnaca. Finikoudes - så heter vår strand! Den ska vi undersöka närmare i morgon!


Gissa vem som fastnade här en stund.........


Inte verkar det vara någon trängsel på stranden........


Vi gick till marinan, och vid början av den hittade jag den här busken. Eller trädet? Vackert var det i alla fall!


Här ligger en hel lång rad med utflyktsbåtar på högersidan när man går ut på piren. Det kanske blir någon båttur? Jag gillar båtturer.......


På andra sidan låg det mängder av fritidsbåtar, den ena större och lyxigare än den andra!


Och så ett par fina gamla träbåtar. Då kliade det i fingrarna på Tommy - han tyckte att de behövde lite omvårdnad.......


När bror och svägerska åkte hem för att packa det sista tog vi en liten powernap innan vi gick ut på kvällspromenad. Oj, så mycket folk i rörelse på strandpromenaden! Och äntligen fick jag äta den där grillade haloumin som jag har längtat efter.  Det var så gott att jag glömde ta en bild! Men det blir nog fler tillfällen.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar