torsdag 4 juni 2015

Nu börjar det


Landvetter Airport Hotel. Här ska vi tillbringa några korta timmar i lyx och överflöd. Fast rummet fick vi bra rabatt på när vi checkade in - Vings rabatt hade jag missat när jag bokade hotellet. Men det löste de utan problem i receptionen. Fast billigt blev det inte i alla fall. Tur att man bor på hotell i Sverige väldigt sällan!
Och tack Lasse för den oväntade skjutsen till Centralen i Göteborg! Sedan var det bara flygbussen kvar.......


Fint hotell, trevligt rum, allt som det ska vara när man får betala dyra pengar för att sova en halv natt här! Men lyxigt känns det!


Utanför vårt rum.......


Där slog jag mig ner en stund och beundrade utsikten.


Riktigt vilsamt!



Tommy studerar Dagens Industri i väntan på


räkmackan! Den var stor! Och då beställde vi ändå den lilla. Undrar hur den stora såg ut......Jag orkade hälften av den lilla, jag. Och så varsin öl till det. Och det kalaset kostade oss över 400 spänn. Jag fick nästan skrämselhicka. Vi är inte så vana vid att äta på lokal här hemma..... Nu får det bli billigare middagar i fortsättningen, annars går vi snart i konkurs!


Nu har vi ställt mobilerna - ja, båda två - på 3.45. Frukosten serveras 4.30. Klockan fem kör hotellets egen buss oss till flygplatsen. Visst, det är gångavstånd, men det är rätt skönt att slippa släpa väskor vid den tiden på dygnet. Fortsättning följer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar