tisdag 9 juni 2015

George´s


Skönt - lite bättre kändes det idag i alla fall. Fast jag ska väl inte ropa hej ännu.......
Vi gick i alla fall till stranden, men inga solstolar och parasoller var det tal om idag. Vi satte oss på piren. Det blåste friska och kyliga vindar, så efter en stund flyttade vi närmare land.


Här ser man fortet från en annan vinkel.
Efter en stund gick jag hem för att ta igen lite förlorad nattsömn - febern höll mig vaken ett tag....... Men när jag vaknade ur middagsslummern mådde jag mycket bättre!


Tommy stannade kvar vid stranden en stund när jag gick hem, och hade tänkt ta en promenad till marinan. Men helt plötsligt dog vinden och det blev riktigt, riktigt varmt! Klockan fyra på eftermiddagen var det 34 grader! Sitta på balkongen var nästan lite för varmt, trots att där är skugga hela eftermiddagen.


I kväll gick vi bara sådär 50 meter runt hörnan - till George´s restaurang. De har tre bord på utsidan och lika många på insidan. Georges fru (tror vi) lagar maten, och George själv pratar med gästerna.


Här var det lugnt och stilla! Och här sitter jag, blek, glåmig och halvdålig, men glad ändå, och väntar på maten........ Någon tröja behövdes inte i kväll. Det var fortfarande 31 grader när vi gick ut vid åttatiden.


Sheftalia blev det! En portion att dela på - portionerna här på Cypern är enorma, på gränsen till monstruösa! Att dela var alldeles lagom. Och så gott det var! Hit går vi igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar