torsdag 13 september 2012

Vinterplaner

Vart ska man ta vägen?

......är det hög tid att ta tag i nu! Thailand ska det förstås bli - för trettonde gången för min del. Eller är det fjortonde? Jag har börjat tappa räkningen märker jag. Vi har inte riktigt hunnit med att planera - och jag som brukar vara så tidigt ute i vanliga fall! Men det här året har gått i turbofart, och så mycket har hänt, så Thailandsplanerna har fått ligga kvar i bakhuvudet. Ända tills nu! För nu kommer hösten med stormsteg - det är bara att titta ut på himlen i kväll och se alla svarta moln som hopas över oss och känna höstkylan smyga sig på när man öppnar fönstret.

Parlai i solnedgången.......

Det börjar bli hög tid! Resa ska bokas, och en konstig sådan blir det väl, via Hong Kong eller nåt......... Det får gå - huvudsaken är att man kommer dit man ska - till Phuket! Och så ska man ha någonstans att bo också. Och inte får det kosta så mycket heller, inte när man planerar att stanna i tre månader!

....och Rawai i soluppgången

För tre månader av den svenska vintern tänker vi avstå ifrån!

Hemliga stranden i oväder

Ett par krokar har jag ute, och nu väntar jag på svar innan jag vågar boka resa!

Lycklig!

Jag hoppas att det ska vara klart väldigt snart............


3 kommentarer:

  1. Jag förstår dig - att planera är en del av nöjet!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett väldigt bra beslut tycker jag....hoppas ni hittar ett billigt hem

    SvaraRadera