tisdag 11 september 2012

Imse vimse spindel...........


Är det ovanligt mycket spindlar i år? Tycker spindlar om kassa somrar tro? Hemma har vi haft en spindel som har ett skafferi på brandtrappan utanför fönstret. Han har bott där ända sedan jag flyttade in för två år sedan, men nu har jag saknat honom ett tag. Häromdagen hittade jag honom, klämd mellan fönstret och karmen - stendöd! Men hans revir är redan upptaget av en ny spindel. Tja - sånt är livet- den enes död, den andres bröd...........

Men dagens spindel, stor och fet, bodde i Monicas och Per-Eriks uterum! Jag vet inte hur länge han hade bott där, men han verkade ganska hemtam. Fast han gillade inte kamerablixten, så han var inte lätt att fånga på bild! Jag fick jaga honom både länge och väl...........

Nåja - vi lät inte det hindra vår "tjejkväll" - den första på väldigt länge! Monica och jag, ett element för värmens skull och en massa stearinljus för mysfaktorn! Och så en GT.......
Kan man ha det bättre en mörk kväll i september när det är fotboll på TV hela kvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar