onsdag 26 september 2012

Mellanspel


....kan man väl kalla det. Vi hade en del måste göra-saker hemma några dagar innan det är dags att åka till Dalsland och Drömstugan igen! Så - tisdag sjukhuset, och onsdag vårdcentralen. Måttligt kul, men inga allvarligheter direkt, bara nödvändigt.

Och onsdag natt hade jag lovat jobba. Att åka till jobbet en sådan här kväll var inte kul. Regnet vräkte ner, vägarna stod halvvägs under vatten och inget såg jag nästan i allt mörker och blänk! Och som om inte det vore nog så protesterade den Lilla Gröna vilt hela vägen, med tjut och blink! Jag tror inte att hon har fattat att hon har fått ny olja, nytt oljefilter och ny givare! Vad mer kan hon begära egentligen?


Men nu sitter jag här, i lugnet på jobbet. Barnen sover, jag har TV, en bra bok, jobbtelefon och iPhone till hands. Och det har slutat regna..........

1 kommentar:

  1. Det låter inte så betungande på jobbet inatt vad jag kan förstå - och ändå blir det klirr i kassan! Passa på att vila för rätt som det är kan det bli slut på friden!
    Nu ska jag iaf gå och lägga mig -
    - Kram och God natt!

    SvaraRadera