torsdag 20 september 2012

Trädgård med älgar!


6.15. Var är jag? Det tog en stund innan jag kopplade och insåg att jag just sovit första natten i Drömstugan.( Eller snarare var jag väl medvetslös tror jag....) Det var onödigt tidigt tyckte jag, men insåg att jag inte skulle kunna somna om, så det var lika bra att gå upp och möta en ny fantastisk dag!


Och vilken tur att jag inte vände mig på andra sidan och somnade om! Det är inte varje dag man har älgar utanför fönstret! Älgkon kalasade på våra äpplen - det var säkert inte första gången. Och kalven hade hon med sig - det är den som skymtar i bakgrunden. Jag gissar att det var Ottos familj som besökte oss. Otto är en älgtjur som har hälsat på har tidigare - det berättade Elsa och Ulrich när vi var här på besök i somras. Nu verkar han som sagt ha skaffat fru och barn. Själv var han väl i någon annans trädgård............


Nu fick hon syn på mig där jag stod med kameran i fönstret. Vi tittade varandra djupt i ögonen i säkert en minut innan hon tog kalven med sig och försvann med stora kliv in i skogen igen. Nu funderar jag nästan på att ställa väckarklockan så jag har chansen att få se dem i morgon bitti, just när det börjar ljusna!


Oj, så mycket nytt vi har upptäckt här idag som vi inte har sett tidigare!Vi har en vindflöjel till exempel..........


Trädgården...........Eller parken?


Nya små fynd hittar jag - hela tiden!


Fågelbad..........


En rabatt - eller det kanske heter stenparti? Det finns väldigt mycket sten på den här tomten kan jag säga! Men i stället för att göra sig av med den har de förra ägarna använt sig av den på olika sätt - så här till exempel..........


På närmre håll..........


Åt ett annat håll........Mera sten, mera blommor! Och tvättmaskinen är testad och godkänd! Och visst är det härligt att ta på sig rena, uteifriskaluftentorkade kläder?


Jag har tagit mängder av bilder i den här trädgården idag! Så det kommer nog fler så småningom.........


Den här hittade jag också idag. En klocka i malm (tror jag). Den kan jag nog få användning för..........Ringa i den när kattmaten är serverad.........Eller kalla hem Tommy från vedhuggningen.........Eller nåt.............

2 kommentarer: