fredag 2 september 2016

Leveranser!


Äntligen! Först kom den återstående gardinen - i postlådan! Den var tunn och lätt alltså.

Sedan kom en avisering från Ikea, Karlstad, att vi hade ett paket att hämta på Optimisten. OK - rullgardiner och gardinstänger med alla tillbehör. Jag hämtade ett otympligt paket i affären - tur att det är nära dit, för Tommy var vid båten - med bilen! 

Efter tre timmars båtjobb kom Tommy tillbaka. Samtidigt kom en avisering från Elgiganten att vår nya TV fanns att hämta - i Bengtsfors. Det var bara att åka dit. Hur kan en 32 tums TV väga bara 6,7 kilo - inklusive förpackning alltså? Och under 5 kilo när allt som den var packad i var avskalat! Men den är ju tunn som en klen pocketbok förstås. Vår gamla, den som inte överlevde flytten, var väldigt mycket större och tyngre. Det händer tydligen en del med sådana där apparater på 5 år. Och sjunker i pris gör de också. Det tackar vi alldeles särskilt för!


Inte nog med det. Jag minns väldigt väl när jag köpte ny TV för 6 år sedan när jag flyttade till Rörö. Det tog flera dagar av blod, svett och tårar innan jag lyckades få den att fungera! Jag vill minnas att jag fick tillkalla hjälp till slut...... Annat var det den här gången! Det var bara att koppla in uttaget i väggen och antennsladden i antennuttaget och sedan följa instruktionerna på skärmen. Och vips - så hade vi alla kanalerna! Och bilden var hur bra som helst! 

Sedan ägnade Tommy en del tid åt att komma underfund med hur text-tv funkade - inga större problem där heller tror jag......Jag ägnade mig åt annat under tiden.

I morgon sover vi första natten i nya hemmet........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar