torsdag 22 september 2016

Att bo in sig?


Medan jag var i Årjäng hos frissan (mycket välbehövligt efter fem månader - men jag har inte haft tid innan!) passade Tommy på att koka mer äppelmos. Två burkar till. Nu får det vara nog tror jag. När jag kom tillbaka greps jag av ett oemotståndligt begär att baka kanelbullar. Det händer med några års mellanrum.......

Det gick bra, De smakade som de skulle. Och nu ligger det ett 50-tal kanelbullar i frysen - den stoora frysen - och väntar på eventuella gäster eller att så småningom bli uppätna av oss själva. Nu dröjer det väl ett par år till nästa gång jag får ett kanelbulleryck.........


Har man bakat kanelbullar hela eftermiddagen får det bli en enkel middag. Men falukorv med potatismos är inte fel......

Jag undrar just vad den där plötsliga husligheten beror på? Kan det vara ett sätt att bo in sig?

2 kommentarer:

  1. Ser så gott ut så jag har bakat muffins med egna blåbär i;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag också göra tror jag - nästa gång jag får ett sådant där bakbegär!

      Radera